El "3 d'abril de l'any 33" moria a Jerusalem, un "galileu" anomenat fill del fuster, "perquè molestava, perquè emprenyava, perquè posava en dubte la Llei de Moisés, i la font d'ingressos del poder polític-religiós", segons assegura el mateix Calderón en una entrevista.
"PROCESO A UN INOCENTE" (Editorial Liberman)
José Raúl Calderón
a EL BALL DE LES PLOMES
Aquestes dades s'analitzen en el llibre i s'enriqueixen sota el prisma de la situació històrica, social i religiosa de la ciutat de Jerusalem "ocupada" pel poder romà amb les conseqüències judicials que això comportava i que van afectar al prendimiento, procés jurídic i ajusticiamiento de "un innocent".
Després de 1976 anys, "és un personatge que interessa" i segueix sent el centre de "una religió que es manté inamovible" a pesar dels avatars transcorreguts en més de vint segles.
Raúl Calderón, un "enamorat de la cultura i de les tradicions andaluses entre les quals destaquen la Setmana Santa", va començar la seva investigació del procés jurídic de Jesús quan es trobava exercint a Còrdova, i en cercles cofrades li van animar a escriure un article per a una revista. Primer va ser un article, un assaig basat en les irregularitats processals, que es va convertir en conferència, i finalment en un llibre que ha anat ampliant dades amb noves investigacions i després de l'aparició d'altres publicacions que parlen del tema i que en opinió de Calderón cometen errors en alguns aspectes.
Un dels dades que destaca és que Jesús va morir en la creu, en contra del que s'ha dit en alguns fòrums sobre que va ser rentat i guarit durant tota la nit pels seus deixebles, "el qual digui això és que desconeix el ritual funerari jueu i el procés romà". "A Jesús ho varen crucificar a les dotze, mor a les tres de la tarda i fins a les sis és el temps que tenen per a resoldre els tràmits burocràtics davant l'autoritat romana i dur-lo al sepulcre que es trobava a uns vint minuts del lloc de la crucifixió".
Allí "arribarien a les set menys quart, just per a deixar el cos" i anar-se a les seves cases perquè a "les set i quart començava el sabbath jueu" que tot el món respectava especialment un membre del sanedrín com José de Arimatea, que es va encarregar del cos. A més cal tenir en compte que el romà és "un especialista en la crucifixió" i Jesús va ser condemnat a pena de mort, pel que "seria impensable que un romà permetés que un ajusticiat baixés viu de la creu".
Altre error és, segons Calderón, creure que la flagelació va ser part de la condemna, quan en realitat es va tractar d'una tortura, un càstig addicional amb la finalitat d'acontentar al Sanedrín i intentar sostreure-li la veritat a l'acusat. Irregularitats en l'interrogatori, en el judici jueu, en el judici romà, i fins i tot en la sentència condemnatòria dictada, que "si s'haguessin apreciat, el procés hagués estat considerat nul i dut a l'absolució de Jesús" quina hagués ocorregut llavors?, segons Calderón "no hauria trigat a ser detingut altra vegada i processat" perquè era "un personatge que molestava".
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada